Thailand - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van annegrasman - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van annegrasman - WaarBenJij.nu

Thailand

09 Maart 2014 | Laos, Luang Prabang

Hoi allemaal,

Mijn laatste verslag schreef ik in Sydney, deze schrijf ik in Luang Prabang, Laos. In de tussentijd ben ik 3 weken in Thailand geweest dus ik heb wat in te halen.
Aangekomen in Bangkok direct de nachtbus naar het zuiden gepakt en de boot naar Koh Phangan. Sophie zat hier en, en er zou 's avonds een beruchte full moon party plaatsvinden. Het eiland is super toeristisch met veel dronken mensen. Leuk om een keer zo'n strandfeest mee te maken, maak wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Vanaf hier gingen we noordelijker met de boot naar Koh Tao, een veel relaxter eiland. We kwamen Jop en Gijs tegen en hebben een paar dagen op het strand gelegen. Dat is wat je daar doet.
De volgende stop was Hua Hin, waar geen backpacker te vinden is, en waar de gemiddelde leeftijd en huidskleur respectievelijk 65+ en blank (rood verbrand) is. Jikke (de moeder van Sophie) heeft hier kennissen, waar we ope en middag mee zijn gaan high tea'en. 's Avonds door hen meegenomen naar een soort kunstmarkt wat suffer klinkt dan het is. Allemaal hippe mensen en leuke spullen.
Net ten noorden van Bangkok ligt Ayutthaya, een van de voormalige hoofdsteden van Thailand. Laten we zeggen, het forum romanum van Thailand; vooral erg veel hopen stenen waar geen tempel meer in te herkennen is. Sukhothai, een andere voormalige hoofdstad, staat ook bekend om de oude tempels. Het grote verschil is dat het hier nog te zien is dat het tempels waren. Ook waren de afstanden beter (per fiets) af te leggen. Mijn voorkeur gaat dan ook, achteraf heb je makkelijk praten, uit naar de tweede stad.
Verder door naar het noorden met Chiang Mai op de planning. Grootse verwachtingen want veel goeds over gehoord. Zonder er rekening mee te houden waren we er in het weekend,w at ons twee dagen een gigantische avondmarkt opleverde. We zijn er nog naar een thaibox wedstrijd geweest (niet zo spectaculair als op EuroSport) en hebben een full day kookcursus gedaan. Die cursus was ontzettend leuk; eerst naar de markt en daarna 6 gerechten maken (en opeten...). Na dit snap je niet dat je in een restaurant langer dan 5 minuten op je eten moet wachten, want een maaltijd is zo in elkaar gezet!
Pai was de volgende stop, een hippie-dorpje in het noord-westen. Scooters gehuurd en door de omgeving getourd, want veel te doen is er niet.
Wat ons toen nog restte was de mentale voorbereiding op de reis van Pai via Chiang Mai naar Chang Khong, waar we de grens bij Laos over gingen. We hebben twee dagen op de zogenaamde slowboat gezeten (met slaap-stop in een dorpje) die ons tot Luang Prabang heeft gebracht. Hier kom je ook de hele tijd mensen tegen die je al van de boot kent.
Gister het dorpje wat bekekenen en vandaag naar de vreselijk mooie Kuang Si watervallen geweest die knalblauw en zwembaar waren.
Dit was het voor nu, tot latersss! XXX

• 09 Maart 2014 - 19:35

Mieke:

Lieve Anne,

Fijn weer wat van je te horen. Wat een mooie belevenissen allemaal!
    XXX oma

• 09 Maart 2014 - 20:10

Thea De Boer:

Lieve Anne, leuk je verhaal over de belevenissen van de afgelopen tijd.ik krijg

• 09 Maart 2014 - 20:23

Thea De Boer:

lieve anne, leuk je verhaal over de laatste weken. het is duidelijk dat je het goed naar je zin hebt.
    Gelukkig maar !het gaat hier ook goed en het was schitterend weer vandaag;ik heb zelfs buiten gezeten. Veel plezier verder,liefs oma thea.

• 09 Maart 2014 - 21:10

Marion:

Ha die A! Zwaar Leven & Hard Werken zo te lezen ;-))
    Luang Prabang: ik begin nu toch wel jaloers te worden: enjoy!