NZ part 1 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van annegrasman - WaarBenJij.nu NZ part 1 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van annegrasman - WaarBenJij.nu

NZ part 1

Door: Anne Grasman

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hoi allemaal,

Dit is pas mijn eerste verslag van Nieuw Zeeland terwijl ik hier al bijna 1,5 week zit. Ik kwam aan in Auckland en heb toen meteen de bus gepakt naar de geothermale stad Rotorua. Geisers, mud pools, de rotte eierstand die overal hangt.. Vanuit daar ben ik met een Duitse jongen doorgereisd naar Taupo. De eerste dag een wandeling naar de Haku waterval en gezwommen in een hot pool. Dat wil zeggen; daar waar de hete stroom en de rivier kruisen was het een aangename temperatuur. De volgende dag stond de Tongariro Crossing op het programma: de populairste één-daagse wandeltocht. Het is een vrij pittige tocht met veel klimmen, maar omdat de groep bestond uit veel gekke Duitsers besloten we ook nog een summit te lopen. Een extra pad naar mt Ngauroe, mt Doom in Lord of the Rings. Dit was een handen-en-voeten klim met ijs op de top, maar het was het waard. Vanaf Taupo verder naar Wellington, één na windigste stad ter wereld en de hoofdstad van NZ. Hier ontmoette ik 5 oud-klasgenoten waar ik een kamer mee deelde. Wellington op zich was niet geweldig, maar m’n gezelschap was goed. Hier heb ik dan ook besloten om een ticket te boeken van zuid naar noord, om met hen nog een paar dagen op de noordkaap rond te kunnen reizen. Eergister heb ik de ferry van het noorder naar het zuidereiland genomen en kwam ik aan in Picton. Daar heb ik geslapen in ‘the villa’, wat een pippi langkous-achtig hostel is. Een Engelse en een Amerikaanse jongen ontmoet, en door gegaan naar Nelson. We wisten dat we in hetzelfde hostel zouden zitten, maar we zaten ook op dezelfde kamer en besloten om samen met een Duits meisje de Abel Tasman walk te gaan doen. Morgen ochtend vertrekken we en we slapen daar een nacht, dus twee dagen lopen. Verslag daarvan later. Vandaag lekker rode konen opgelopen op het strand en m’n eerste duik in zee genomen. Dit was het voor vandaag, enjoy your day!

Liefs, Anne

  • 27 Januari 2014 - 20:00

    Marion:

    Huh, wat lees ik: wandeling, wandeltocht, walk, lopen, Extra pad... Kortom allemaal zaken waar je de gevreesde bergschoenen voor nodig hebt en waar je de afgelopen 10 jaar niet meer echt warm voor 'liep'... Het klinkt geweldig en ik ben dan ook helemaal niet jaloers ;-)!

  • 27 Januari 2014 - 20:17

    Amber:

    Hee grassie! Klinkt super! Heel erg veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje!
    Liefsss

  • 27 Januari 2014 - 20:39

    Mieke:

    Mooi verhaal, je beleeft zo wel het een en ander. Geweldig!!!

    Liefs, oma

  • 27 Januari 2014 - 23:21

    Job:

    Vulcano was geweldig alleen billenselfie is niet gelukt want het was ziek bewolkt!
    Tot in auckland!

    Job

  • 28 Januari 2014 - 16:50

    Sophie:

    Ziet er goed uit annedepanne!
    Ik blijf je volgen en ik zie je in Thailand.

    Kus soof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2014

van Luang Prabang tot Phnom Penh

09 Maart 2014

Thailand

13 Februari 2014

NZ part 2

27 Januari 2014

NZ part 1

15 Januari 2014

Singapore

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 2927

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: